23 sty, 2011

Prawidłowa dieta dziecka.

Autor: krolix Kategorie: Diety|Dziecko|Zdrowie

Rozważne żywienie dziecka to najlepsza metoda, by ustrzec je przed nadwagą. Zapamiętaj podstawową regułę: wszystkiego po trochu i zawsze z umiarem! Więcej o tym: czym zastąpić niezdrowe produkty na talerzu dziecka czytaj na naszej stronie. A na blogu najczęściej popełniane błędy żywieniowe.

Najczęściej popełniane błędy żywieniowe to:

•    Brak śniadań – zdarza się, że dzieci wychodzą z domu bez śniadań, a śniadanie stanowi pierwszy posiłek po długiej nocnej przerwie i dostarcza energii na początek dnia, dlatego nie należy o nim zapominać.
•    Zastępowanie zdrowego obiadu składającego się z chudego mięsa, ryb i warzyw, tłustymi przetworzonymi produktami typu fast-food (hot-dogi, zapiekanki, hamburgery, kebaby).
•    Przekąski typu – chipsy, orzeszki, paluszki, czekoladki, stosowane jako nagrody. Często w ten sposób nagradzamy dzieci za to, że były grzeczne, że nauczyły się piosenki na pamięć. Ma to jednak zgubne konsekwencje. W przyszłości bowiem słodycze będą się kojarzyły z nagrodą i z pocieszeniem. Jeśli coś się dziecku nie uda, by poprawić sobie humor, będzie sięgało po batonik, nie widząc w tym nic złego.
•    Zbyt dużo soli w diecie – doprawianie wszystkiego solą.
•    Niewielka ilość mleka i jogurtów w diecie – coraz więcej dzieci nie lubi mleka lub ma alergię na mleko, dlatego należy podawać dzieciom jogurty i kefiry, a także sery twarogowe, aby dostarczyć odpowiednią ilość wapnia, potrzebnego do budowy mocnych kości i zębów.

Więcej czytaj na naszej stronie.

Brak komentarzy do "Prawidłowa dieta dziecka."

Twój komentarz