27 gru, 2010

Lekka dieta poświąteczna.

Autor: krolix Kategorie: Zdrowie

Jeśli po świątecznych biesiadach przybyło Ci na wadze, nie wpadaj w panikę. Dieta poświąteczna pomoże Ci bez nadmiernych poświęceń zgubić zbędne kilogramy. Najważniejsze, że nie będziesz na niej głodować, a już w sylwestra założysz wymarzoną kreację i będziesz się świetnie bawić. Oto nasza propozycja…


Dzień 1

ŚNIADANIE: kawa lub herbata bez cukru, kromka chleba pełnoziarnistego z twarożkiem (30 g) posypanym szczypiorkiem

II ŚNIADANIE: jabłko

OBIAD: 3 ziemniaki ugotowane w mundurkach, 2 łyżki twarożku z ziołami

PODWIECZOREK: banan

KOLACJA: kromka chleba chrupkiego, posmarowanego cienko masłem, surówka:  pomidor, starta marchew, 1/2 jabłka, 1/4 białej rzodkwi ( skropiona sokiem z cytryny i posypana 2 łyżkami szczypiorku)

Dzień 2

ŚNIADANIE: kawa lub herbata bez cukru, 2 łyżki płatków owsianych z 2 łyżkami chudego naturalnego jogurtu, sok pomarańczowy

II ŚNIADANIE: grejpfrut

OBIAD: 2 kromki chrupkiego pieczywa, plaster piersi kurczaka usmażony na łyżce oleju, 1/2 porcji szpinaku mrożonego, podduszanego z łyżką masła i roztartym czosnkiem, przyprawionego 2 łyżkami jogurtu

PODWIECZOREK: 50 g suszonych moreli

KOLACJA: jajko sadzone, pokrojona w kostkę papryka (100g), duszona z połową cebuli i 1 łyżeczką posiekanej natki, 1/2 kromki chleba ziarnistego.

Dzień 3

ŚNIADANIE: kawa lub herbata bez cukru, kromka pełnoziarnistego chleba z plastrem chudego mięsa lub szynki, jogurt

II ŚNIADANIE: jabłko

OBIAD: 2 łyżki ugotowanego na sypko ryżu, 50 g pokrojonej piersi kurczaka, usmażonej, a nastepnie duszonej przez 10 minut z 50 g brokułów, 50 g pokrojonej w kostkę marchwi, 1/2 siekanej cebuli oraz 1/8 wywaru z warzyw, posypanej 1/2 pęczka szczypiorku

PODWIECZOREK: 2 kiwi

KOLACJA: 1/2 główki zielonej sałaty z 50 g tuńczyka z puszki i pokrojonym w cząstki pomidorem polanym sosem winegret, kromka chrupkiego chleba.

Pamiętaj, że oprócz właściwej diety ważny jest ruch i aktywność fizyczna. W ramach relaksu wybierz się na basen, fitness czy siłownię.

NASZE RADY:

  • Pij ok. 2l płynów dziennie; najlepiej niegazowaną wodę mineralną
  • Spożywaj od 4 do 5 posiłków dziennie
  • Wybieraj produkty mleczne bez dodatku cukru, np. kefir, jogurt naturalny
  • Zrezygnuj ze słodyczy
  • Zapomnij o słodzeniu kawy i herbaty
  • Nie jedz między posiłkami
  • Zrezygnuj z białego pieczywa i zastąp je pełnoziarnistymi produktami zbożowymi

POWODZENIA!

Brak komentarzy do "Lekka dieta poświąteczna."

Twój komentarz