25 mar, 2011

E-rodzice na zakupach.

Autor: krolix Kategorie: Kobieta|Wydarzenia

Internetowe serwisy dla rodziców mają już 5 mln użytkowników, pięć razy więcej niż cztery lata temu, informuje „Dziennik Gazeta Prawna” w oparciu o raport instytutu badawczego Omikron „Opinie o serwisach parentingowych”.

90 proc. rodzin robi za pomocą tych serwisów zakupy, wydając średnio 167 zł miesięcznie. Ten rynek wart jest już nawet 700 mln zł miesięcznie. W sieci rodzice szukają porad, towarów dla najmłodszych, wymieniają opinie o dzieciach.

W ślad za rosnącym zainteresowaniem tą tematyką dynamicznie przybywa serwisów dla rodziców. Jak wylicza Megapanel/PBI Gemius ich liczba wzrosła z 18 do 86. A internetowych sklepów z artykułami dla dzieci jest już blisko 700, czyli dwa razy więcej niż przed dwoma laty.

Kobiety zdominowały zakupy w polskim Internecie. Wydają więcej niż mężczyźni, częściej kupują i są lojalne.

Jak wyliczyła porównywarka Nokaut.pl, kobiety wydają na e-zakupy jednorazowo więcej pieniędzy (120 zł) niż mężczyźni (90 zł). Badania motywacji wykazały, że panowie kupując w Internecie robią to dla wygody, kobiety natomiast szukają oszczędności.

Ponadto kobiety są bardziej lojalne. 32 proc. sklepów internetowych zapytanych o stałych odbiorców odpowiedziało, że są nimi przede wszystkim panie. Na mężczyzn wskazało 8 proc. (badanie dla Ceneo.pl). Ogółem kobiety stanowią już ponad 60 proc. kupujących w Internecie.

Brak komentarzy do "E-rodzice na zakupach."

Twój komentarz