30 gru, 2010

Dieta dziecka zimą.

Autor: krolix Kategorie: Diety|Dziecko|Zdrowie

Odpowiednia dieta dziecka zimą to naturalna ochrona przed chorobą! Na kondycję układu immunologicznego ma wpływ to, co jemy.

Szczególną rolę odgrywa tutaj witamina C, uczestnicząca w procesach regeneracji komórek i w reakcjach obronnych organizmu. Zwłaszcza zimą zadbajmy więc o to, aby dieta naszych pociech była bogata w witaminę C oraz w bioflawonoidy, które wspomagają jej działanie. W naturze witamina C występuje razem z bioflawonoidami np. w jabłkach, czerwonej papryce, brokułach i owocach cytrusowych oraz natce pietruszki. Warzywa i owoce wzmacniających naturalną odporność organizmu, zawierają mikroelementy (ważny dla odporności selen i cynk) i substancje biologicznie czynne, m. in. beta – karoten, saponiny, siarczki. Wykazują one dużą skuteczność w walce z chorobami infekcyjnymi.

Na układ odpornościowy pozytywnie wpływają również bakterie kwasu mlekowego. Ich cennym źródłem są jogurty, kefiry, kapusta, ogórki, seler czy buraczki. Obok surówek z warzyw i owoców podstawę diety powinny stanowić gotowane kasze, np. gryczana, jaglana, jęczmienna oraz ciepłe, rozgrzewające zupy.

Brak komentarzy do "Dieta dziecka zimą."

Twój komentarz