26 lis, 2010

Ciążowym dolegliwościom powiedz: NIE!

Autor: krolix Kategorie: Ciąża|Zdrowie

Zmęczenie, zgaga, mdłości… – dręczą Cię w ciąży, ale pamiętaj, że wcale nie muszą być tak bardzo męczące. Jednych dolegliwości możesz zupełnie się pozbyć, inne możesz złagodzić. Jak? Oto sprawdzone sposoby na to, aby się ich pozbyć.

Zmęczenie

Zmęczenie w ciąży to stan normalny, choć bardzo „męczący”. Stan błogosławiony to dla organizmu ogromne wyzwanie, dlatego nic dziwnego, że padasz ze zmęczenia. Możesz jednak walczyć. W ciagu dnia funduj sobie ok. 10 minutowe drzemki, aby zregenerować siły i …

zamiast kawy, pij wodę niegazowaną i staraj się więcej ruszać – każda aktywność trochę Cie rozbudzi. Jeśli jeszcze pracujesz, rób sobie króciótkie przerwy. Do lekarza wybierz się wtedy, kiedy zaobserwujesz niepokojące objawy, takie jak: duszności czy kołatanie serca.

Zgaga

W pierwszych tygodniach ciąży organizm zwiększa produkcję progesteronu i relaksyny. Hormony te rozluźniają mięśnie gładkie ,z których zbudowany jest m.in. przewód pokarmowy. To z kolei powoduje, że to, co zjesz, zalega w przewodzie i powoduje niestrawność. Są jednak sposoby, aby złagodzić objawy zgagi. Przede wszystkim unikaj kwaśnych, tłustych i pikantnych potraw oraz słodyczy. Zapomnij też o kawie i napojach gazowanych. Ważne, abyś jadła mniej, a częściej. Kiedy pojawią się dolegliwości, spróbuj jeść w ciągu dnia migdały. Czasem pomoże też szklanka mleka i spanie z głową ułożoną wyżej. Ostatni posiłek warto zjeść na 2-3 godziny przed snem. Kiedy i to nie pomoże, a zgaga nie będzie dawała Ci spokoju, wybierz się do lekarza.

Mdłości

Zwykle pojawiają między3.-6. tygodniem ciąży i znikają przed 13. tygodniem, ale są bardzo męczące. Pamiętaj, że można je złagodzić. Rano zjedz na śniadanie produkt zawierający węglowodany: kromkę białego chleba, banana czy biszkopta. Dopiero potem zacznij codzienne czynności. Ważne, abyś jadła mało, ale często, aby żołądek nie był pusty. Pij także dużo wody niegazowanej, najlepiej chwilę po posiłkach. Pomoże Ci też świeży imbir, który możesz dodawać do zup czy wody. Z wizytą u lekarza możesz się wstrzymać, jeśli objawy się nie nasilą. Jeśli natomiast przez nudności i wymioty nie będziesz mogła jeść, wówczas jak najszybciej skonsultuj się z lekarzem.

Ciążowym dolegliwościom powiedz: NIE!

Brak komentarzy do "Ciążowym dolegliwościom powiedz: NIE!"

Twój komentarz